Byggnet
blogg

Kategori: Nyheter

2017-09-27

Byggnets allmänna bestämmelser

Hej! Här kommer nyttig information till dig som användare, deltagare eller administratör i ett projekt eller ett arkiv! Arkitektkopia har valt att uppdatera sina processer för den dokumentation som finns gällande produktinformation, nyheter och/eller villkor. I samband med uppdateringen har vi även valt att förenkla uppstartsprocessen för dig som användare genom att möjliggöra en ”total” digital plattform. För att kunna göra den här ändringen vilken även ligger i linje med Arkitektkopias effektiviseringsmål samt de nya regelverk som införs och gäller fr.o.m. 2018, men vi redan nu tar höjd för. Vi har utvecklat en ny process och genom några enkla knapptryck kommer du kunna godkänna Byggnet villkoren smidigare och enklare direkt på webben. Efter uppdateringen 1/10 kommer man mötas av följande efter inloggning: När du klickar på ”Byggnets allmänna villkor” så kommer du till våra uppdaterade villkor i PDF-format. Efter att du klickat på "Acceptera" kommer du in i Byggnet som vanligt. Efter att du accepterat villkoren kommer meddelandet inte visas vid nästa inloggning. Jag hoppas att ni uppskattar arbetet som lagts ner och ni får gärna återkomma med feedback. Behöver du hjälp ber vi dig kontakta vår support! Har du synpunkter om den nya processen så ber vi dig skriva ett mejl till oss: marketing@byggnet.se /Nelly

Läs mer »
2016-12-30

Ärendehantering med Byggnet

I dagens samhälle finns det en mängd olika sätt att ta till sig information. Det tycker vi är toppen, men ibland blir det väldigt svårt att hålla reda på alla pågående dialoger. Särskilt om man jobbar i ett byggprojekt där det dyker upp nya frågor, svar, ärenden, avvikelserapporter och underrättelser hela tiden. Kommer informationen dessutom in via telefon, sms, mms, mail, blanketter och kanske vid kaffemaskinen ökar risken att man missar något. Vi tror att nyckeln till framgång i ärendehantering är enkelhet. Det ska vara enkelt att komma igång med ärendehantering och enkelt att arbeta med den, både för administratörer och användare. I Byggnet arbetar man med ett linjärt och tydligt flöde. En eller flera administratörer fördelar uppgifter och anger vilka andra som är berörda av informationen. Inrapportering kan göras av alla inbjudna användare och man kan bifoga filer från Byggnet eller annan källa. När ett ärende stängs blir det låst och kan därför inte manipuleras i efterhand. Byggnets ärendehantering lämpar sig för hantering av: • Fråga / Svar • Avvikelserapporter • Felanmälan • Besiktningsprotokoll • ÄTA Låt oss diskutera hur Byggnet kan hjälpa just ert projekt att spara tid och pengar. Ring 0775-70 50 00 eller skicka ett mail till support@byggnet.com

Läs mer »