3D-stöd i Byggnets viewer - läs mer Ha en härlig sommar – Supporten är öppen som vanligt

Så håller du dig uppdaterad i ditt projekt

Byggprojekt

Ibland är det svårt att hänga med i informationsflödet. Byggnet har både funktioner och tilläggstjänster som underlättar så att du inte missar något viktigt. Här går vi igenom hur du och dina deltagare håller er uppdaterade under projektets gång.

 

Få automatiska uppdateringar

Du håller lättare koll på senaste nytt i projektet om du får regelbundna uppdateringar. Det kan du få när du loggar in på Byggnet, men också genom aviseringar.

 

Projektnytt visar alla nya händelser

När du loggar in i ditt projekt möts du alltid av sidan Projektnytt. Här syns allt som har hänt sedan du senast var inloggad. Du kan välja om du vill se nyheter från ett dygn, en vecka eller en månad tillbaka.

Tips: Du kan också komma till Projektnytt genom att klicka på ikonen Infovy.

 

Aviseringar talar om när det händer något

Under dina personliga inställningar kan du ange vilka uppdateringar du vill ha. Du får då en notifikation varje morgon som redovisar gårdagens händelser. Detta gör du genom att klicka på personliga inställningar uppe i det högra hörnet efter att du har loggat in.

Tips: Du kan ställa in att du vill få aviseringar när någon skickar ett meddelande till dig. Då slipper du missa viktiga utskick.

 

Byggnets tilläggstjänster ger deltagarna full koll

Du som är administratör för ett projekt kan när som helst aktivera tjänsterna Verify och Subscribe. De ger dig verktyg för att enkelt strukturera arbetet så att det är tydligt för alla. Med dem får dina deltagare automatiskt den senaste informationen kring projektet, och du vet att alla har koll på sina uppgifter.

 

Projektdeltagare i Byggnet

 

Prenumerera på dokument med Byggnet Subscribe

Att distribuera handlingar manuellt kan vara tidskrävande. Med Subscribe kan du låta deltagarna i ditt projekt prenumerera på de dokument som du lägger upp. Du anger hur många kopior mottagaren ska få och om de ska skickas ut med bud, post eller via en länk – resten sköter Byggnet automatiskt. Du kan enkelt gå tillbaka efteråt för att se vilka handlingar som nått vem.

Tips: Du kan ange en fast veckodag som du vill att utskicken ska ske på. Då skickas den senaste veckans dokument på en och samma gång.

 

Byggnet Verify samlar dina ärenden på en plats

Genom att använda Verify kan du skapa rapporter och dela ut uppgifter till dina deltagare. Under ikonen Dokumentationskontroll ser både du och deltagarna vilken status ärendena har. På så vis kan alla ha koll på vem som behöver åtgärda något. Du kan också ge de handlingar du laddar upp en QR-kod – genom att skanna den med din smartphone får du direkt svar på om det är den senaste versionen.

Tips: Verify finns både som webbtjänst och app till mobiltelefonen.

 

Senaste nytt i Byggnet Academy

Vi publicerar med jämna mellanrum olika artiklar och guider som går igenom hur du kan få ut så mycket som möjligt av Byggnet. Här hittar du tips och tricks för att byggprojektet ska flyta på smidigt. Vi går till exempel igenom tre funktioner i Byggnet som sparar tid.

prenumerera på Byggnets nyhetsbrev

 

Byggnet finns även på LinkedIn

Följ oss på

Stäng